شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی

مطلبی که امروز در سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعا سایت doasite.com برای شما عزیزان آماده کردیم شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی هست . روشی برای دعوت در علوم غریبه و همچنین چگونگی ریاضت کشیدن در علوم غریبه . امیدوارم که کارگشای مشکلات شما عزیزان واقع شود .

شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی نحوه ریاضت کشیدن در علوم غریبه شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی دعوت رحمانی در علوم غریبه دعوت رحمانی خلوت رحمانی
شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی

شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی,دعوت رحمانی در علوم غریبه,دعوت رحمانی,خلوت رحمانی,نحوه ریاضت کشیدن در علوم غریبه

شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی

شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی نحوه ریاضت کشیدن در علوم غریبه شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی دعوت رحمانی در علوم غریبه دعوت رحمانی خلوت رحمانی
شرایط انجام دعوت رحمانی در علوم غریبه و معنی خلوت رحمانی

آشنایی با روش ریاضت کشیدن در علوم غریبه و همچنین نحوه دعوت رحمانی در علوم غریبه و شرایط دعوت . امیدواریم که کارگشای مشکلات شما عزیزان واقع شود .

ریاضت کشیدن و دعوت رحمانی در علوم غریبه

برخی از دوستان در مورد ایام و شرایط انجام دعوت در علوم غریبه سوال کرده بودند و اینکه معنی خلوت رحمانی و شروط آن چیست.

بطور کلی و البته کاملا سربسته مطالبی را معروض میدارم. معنی خلوت و برخی شروط آن جهت انجام دعوت رحمانی موفقیت آمیز این است که در ایام تتریض نفس، فقط به یاد خداوند جل جلاله باشد وعبادت خالصانه داشته و از شهوات دنیوی دوری کند تا از لحاظ روحی آماده شود و باید فقط به خداوند متعال بپردازد و به قدرت لایزال و ملکوت او بیندیشد.

در ایام خلوت باید پیوسته ذکر گوید و قلبا متوجه اذکار باشد (ومن کان مع الله فالله عز وجل معه) و کسی که به خداوند استعانت جوید خداوند یاریش میکند و از آنچه که میترسد او را رهائی میدهد.  و هر کس که به او استعانت و توکل جوید، خداوند او را کفایت میکند. سبحانه و تعالی.

ببینید، همانگونه که ذکر شد برای خلوت و ایام تتریض شرایطی است که فقط در صورت رعایت آنهاست که میتوان به موفقیت رسید. نسأله تعالى أن یرزقنا ویهدینا إلى الصواب فی القول والعمل.

برخی از این شروط را میتوان اینگونه برشمرد:

یقین داشتن و جزم به نتایج حاصل از عمل.

کتمان نمودن عمل. بدین معنی که عمل در جائی که فقط بتوان به خداوند متعال پرداخت و ذکر و تسبیح او را گفت صورت گیرد و اسرار خلوت را با کسی بازگو نکند و کسی که این شرط را رعایت نکند زیانکار است. البته معنی کتمان را نمیداند مگر کسی که از آن عجایبها دیده است.

قرائت دعوت یاعزیمت حتما باید صحیح باشد. در صورتی که دعوت از حفظ خوانده شود البته اجود و احسن است. البته همانطور که میدانیم تعداد وعدد قرائت دعوت و عزیمت مانند دندانه های کلید است. در صورتی که یک دندانه کم یا زیاد شود نمیتوان با آن کلید در را گشود. دقیقا این نکته در قرائت عزائم مهم و باز هم مهم است.

 انجام بخورات مناسب. هر عزیمت و دعوت و قسمی بخورات خاص خود را دارد. پس دعوت به نتیجه نمیرسد مگر با بخورات صحیح. توجه کنید که در برخی از دعوات میتوان بجای بخور اصلی از بخورات بدیل مطلوب هم استفاده کرد ولی در برخی دیگر فقط باید بخور اصلی و خاص آنرا استفاده کرد.

در اثناء تلاوت قسم یا عزیمت نباید کلامی از دنیا و مافیها به میان آید. دلیل آن این است که ذهن و تلاش شما از مقصود اصلی منصرف میشود و از تلاوت صحیح باز میمانید و شیطان لعنه الله پیوسته در صدد منحرف ساختن فکر و ذهن شما از یاد باریتعالی میباشد.

وضو سلاح مومن است و چه سلاح و قلعه و مامن مستحکمی است . پس پیوسته و منظم باید تجدید وضو و البته تغسیل روزانه را به یاد داشت که یکی از بایدهای خلوت است و به عبارتی طهارت ثوب و مکان و بدن حتما باید رعایت شود.

قسم و عزیمت را همیشه به ترتیل و بدون عجله و تسریع باید انجام داد.

نیت در انجام  و موفقیت ایام دعوت خیلی خیلی اهمیت دارد و اعمال در هیچ حالی موثر نخواهد بود مگر با نیت.

قلت نوم و قائم اللیل بودن و در بسیاری از موارد صائم النهار بودن. کسی که به ایام تتریض و خلوت وارد میشود نمیخوابد مگر با غلبه خواب و به قولی فمن طلب العلا سهر اللیالی و باز هم بقولی من ترک الکسل ذاق العسل.

کثرت صلوات و سلام بر نبی صلی الله علیه و آله و سلم به قدر وسع یکی از مهمترین کلیدهای مطلق هر دعوت روحانی است.

عدم تداخل دعوات و عزائم با یکدیگر. بدین معنی که خلوت و دعوت باید فقط مختص به یک قسم یا عزیمت خاص باشد و تداخل دعوت و تلاوت مثلا برهتیه با دعوت هوتریه و از این قبیل اصلا قابل قبول و مجاز نیست.

کشیدن مندل مناسب با دعوت از دیگر بایدهاست و اینکه در چه مرحله ای از دعوت باید مندل را کشید و حربه ها یا علمهای آن چگونه باشد و دروازه ها و جهت آن و از این قبیل که باید با راهنمائی استاد عامل باشد.

راهنمائی و تا حد امکان حضور استاد دردعوت. در واقع استاد باید خودش عامل دعوت باشد و در طول دعوت باید کار اصلی را ایشان انجام دهد. استاد عامل  در یک جمله کسی است که بتواند قدرت خود را به دیگری هم منتقل کند.

تا حد امکان باید جلوس مستقبل به قبله نمود و بعبارتی مانند زمان انجام نماز باید رو به قبله نشست و در صورت خستگی و تعب با رعایت رو به قبله بودن متربع (چهار زانو) نشست.

خوردن و نوشیدن حلال و تقوای الهی و ترک آزار و اذیت خلق و ترک معاصی مثل غیبت و سخن چینی و سایر اخلاق رذیله.

خالی بودن معده و دقت بر طعام در ایام خلوت و دعوت فقط مجاز به اکل و شرب بطور محدود است. از ذی روح باید اجتناب کند (جلالی یا جمالی بودن بسته به نوع دعوت) و از خوردن منفرات مثل پیاز و سیر و از این قبیل پرهیز کند.

انصراف عمار مکان و عودت عمار. بسته به نوع دعوت یکی از انواع دهگانه آنرا انجام داد.

بعونه تعالی صرفا به برخی از موارد پرداخته شد و فقط کلیاتی مذکور افتاد.

اَللّهُمَّ ارْزُقْنی رَحمَهَ الأَیْتامِ وَ اِطعامَ الطَّعامِ وَاِفْشاءَ وَصُحْبَهَ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا مَلْجَاَ الأمِلینَ. رَبِّ هَبْ لِی مِن لَّدُنْکَ ذُرِّیَّهً طَیِّبَهً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاء

التماس دعا

دعوت در علوم غریبه ، ریاضت در علوم غریبه ، شرایط دعوت

التماس دعا

منبع : سایت ملکوتی ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − دوازده =